reklama

Ján Richter objavil bránu do paralelného vesmíru

Poprední svetoví vedci dnes potvrdili správu, že náš minister práce Ján Richter naozaj objavil vo svojom šatníku bránu do paralelného vesmíru. Richter tvrdí, že ju dokonca využíval už niekoľko mesiacov predtým, než na ňu upozornil vedeckú komunitu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

„Áno, je pravda, že som paralelný vesmír nejaký čas navštevoval. Dá sa povedať, že som v ňom prišiel na zopár nápadov zahrnutých v mojej novele," priznáva s úsmevom minister.

Reč je samozrejme o novele zákonníka práce, ktorá je medzi verejnosťou rozoberaná najmä kvôli návrhu zrušenia pracovného pomeru na dohodu pre dlhodobo nezamestnaných. „Dohody sa stali skvelou príležitosťou pre prácu na čierno a je potrebné s nimi niečo robiť," tvrdí Richter. „Jednoducho nefungujú úplne tak ako by mali a preto som si povedal, že ich opravím kompletným zrušením. Veď už aj naše múdre matky a otcovia zvykli hovoriť - ‚Ak sa niečo pokazí, tak to Janko zahoď a ja ti kúpim nové.'"

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Pri tomto rozhodnutí som sa však začal obávať, či by zrušenie dohôd nemohlo ublížiť tým najchudobnejším a najmenej vzdelaným. Viete, našim voličom," pokračuje minister. Ako však oznámil ďalej, jediná návšteva cez objavenú bránu všetky tieto obavy rozplynula. „Viete čo som videl prvé, keď som vstúpil do paralelného vesmíru? Stovky občanov potulujúcich sa po meste so sklonenou hlavou, pretože nemali poriadnu prácu. Vraj, povedal mi jeden, aj by išli pracovať, ale chýba im nejaká motivácia. Že načo im bude práca, kde by dostávali 700 eur, keď môžu mať na dohodu pekných 140."

Richter sa preto rozhodol týmto občanom pomôcť a prehovoril ministra práce paralelného vesmíru, aby skúsil dohody zrušiť. „Neverili by ste aký to malo dôsledok. Do troch dní mali všetci prácu na pevný úväzok. Niektorí boli zrušením dohody tak silno motivovaní, že majú dnes rovno tri zamestnania. Firmy sa o nich doslova pobili, pretože vraj radšej skrachujú, akoby mali o týchto zamestnancov prísť, mnohí bývalí dohodári sa dostali až na čelá podnikov. Jeden sa stal dokonca prezidentom štátu a to aj bez toho, aby prebehli voľby. Naozaj. Ešte včera sa mi chválil, že má teraz menej práce ako keď bol na ulici."

SkryťVypnúť reklamu
reklama

„No a ja si hovorím - keď zrušenie dohôd môže motivovať chudobných a znížiť nezamestnanosť v paralelnom vesmíre, tak prečo nie aj u nás?," dokončuje svoj príbeh minister práce. Jeho rozhodnutia však našli aj svojich kritikov. Niektorí poukazujú na to, že paralelný vesmír nie je dôveryhodným vzorom, nakoľko sa v ňom voda sype, piesok leje, vypustené chemikálie tu v skutočnosti životné prostredie chránia a politici sú okrádaní občanmi. Richter však zostáva optimistický a chystá sa prebrať z paralelného vesmíru aj ďalšie úspešné nápady. Medzi jeho prvými zmenami by mal byť príkaz fajčiť na pracoviskách, zavedenie maximálnej mzdy a po novom by mali aj zamestnanci platiť zamestnávateľa.

Fero Škoda

Fero Škoda

Bloger 
  • Počet článkov:  38
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Politológ bakalár, nepoučiteľný lenivec, neoblomný romantik a rebelantský introvert. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu